tisdag 14 juli 2015

Hur får jag mina mått rätt?
Använd huvudet!

Det ser ut som om jag träffat någorlunda rätt med min SL-kropp.
Det som skiljer får vi räkna som naturliga variationer
Ett problem med Second Life är att få till naturliga proportioner på kroppen.
Ur-Ruth är närmast att betrakta som sjuklig, liksom Barbie.
Jag kom att tänka på hur vi gjorde på en krokikurs jag gick för länge sedan.
Vi använde huvudet som mått.
Jag gjorde en enkel skiss av mitt huvud utan hår och mätte.
Axlarna ska vara ungefär två huvuden breda.
Midjan ett och ett halv huvud brett.
Höfterna något mer än två huvuden breda.
Kroppens mittpunkt tänker sig många som naveln.
Vilket också är fel.
Mittpunkten är skrevet.
Jag är 1.75 lång enligt senaste passet då blir min beninnerlängd 87,5 cm.
Som vid den röda linjen.
Likaså kan man utläsa av bilden att bröstvårtorna ska vara lika långt ner som om man sätter ett huvud vid axlarna och där läpparna då hamnar.
Måttet till naveln från bröstvårtorna ska vara lika långt som måttet mellan bröstvårtorna och axlarna.
-När man ställt in det här har man huvuddragen någorlunda rätt.
Även om vi är smalare än jag är eller tjockare än jag är så är proportionerna på skelettet desamma.
Nu är det bara att ställa in resten som man vill ha det.
Tjockare eller smalare. Det finns inte två av oss i verkliga livet som är lika så varför ska det finnas i SL?
PS Killar, vill inte göra er besvikna men en eregerade penis är inte längre än avståndet mellan öronen.

1 kommentar:

  1. "en eregerade penis är inte längre än avståndet mellan öronen"
    Så om man sätter på en blondin i örat, ska den precis titta ut på andra sidan? lol

    SvaraRadera