fredag 29 maj 2015

-Neanderthalaren lever mitt ibland oss!

Ibland blir man bara så trött på en del människor.
Brukar kunna slå bort strunt fort men det går åt onödig energi.
Såg ett intressant program på National Geographic Channel att det vi lärde oss i skolan om hur Neanderthalmänniskan dog ut och bara Homo Sapiens levde vidare var fel.
Man har hittat bevis för att Neanderthalmänniskan och homo sapiens parade sig med varandra.
Idag behövde jag inte gå längre än till Second Life för att få bevis på att det är sant.
-Suckade i svenskchatten över att jag behövt blocka en karlslok som talade om för mig hur jag skulle vara för att tillfredsställa hans önskningar. Vad jag önskade var inget att bry sig om tyckte han.
Han tog snabbspåret till min blocklista.
Sekunden efter dök det upp en ny blockkandidat.
Tusenfalt värre:
Karlsloken: Värsta med kvinnor är enligt mig när de säger saker som ingen bryr sig om :(:
Kvinnor ska vara tysta och vackra om det inte handlar om t ex mat, barn, köket m.m.
Ruth: är du tiktigt klok
Karlsloken igen: Ja det är jag men jag förstår att det kan vara svårt att greppa med din naturliga kvinnliga avsaknad av logiskt tänkande
 Men istället för att bli helt hysterisk tycker jag du ska lugna dig lite och sticka kläder, det lugnar ditt fragila kvinnliga sinne.
Ruth: Det finns en ledig plats för dig med på min blocklista, välkommen.
Om grottmänniskan lever mitt ibland oss skulle det kunna förklara mycket våld och annat elände.

1 kommentar:

  1. Lyssnade på konversationen. Mycket skall man få höra innan öronen trillar av! Klart att man bara rycker på axlarna och noterar att det tycks finnas några som inte har fattat attvärlden har ändrats det senaste århundradet! Mansgrisen fick plötsligt ett namn och ett ansikte

    SvaraRadera