söndag 24 maj 2015

Fick förtroendet att vara tyst när Måns vann

Sunna skrek på kapp med Måns när segern var säkrad!
Lycklig över att fått se Schlagerfinalen i lugn och ro utan störande syskon och vuxna
Strax efter halv nio igår kväll ringde min mobil.
Det var min yngsta dotter Sunna. 
Barnen är hos sin pappa nu. De ska komma och bo hos mig i fjorton dagar idag söndag.
Att det var något som var på tok det uppfattade jag redan på sättet att säga -Det är Sunna.
-Hej gumman hur är det? frågade jag.
-Eirikur och Lif bara dummar sig och tjattrar hela tiden!
-Jag kommer inte att höra Mellot!
-Får jag komma över och se det hos dig?
-Klart du får, det behöver du inte fråga.
-Jag kör henne ropade X-kroken.
Sunna är lika stor eller större Mello-fan än t.o.m. Ix.
Det tar bara tio minuter en kvart att gå mellan oss men vi är lite försiktiga med tanke vad som hänt här, alla inbrott och den gamle farbrorn som blev ihjälslagen när han upptäckte tjuven. Kör eller följer gärna barnen en gång för mycket än för lite.
Medan jag väntade på att Sunna skulle komma letade jag fram en påse micropop och en flaska SevenUp så vi kunde göra oss en tjejkväll bara Sunna och jag.
Sunna fick höra Schlagerfinalen utan störande prat.
Hon garderade med att vidta vissa säkerhetsåtgärder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar