måndag 27 oktober 2014

Burn2 Caravansary tände aldrig till

Lydigt satte vi oss ner och tog av allt med script, som synes blev det inte mycket kvar.
Signifikativt blev det inte mycket till eld heller.
Söndag klockan 20.00 skulle årets höjdpunkt inträffa.
Templet och The Man på Burn2 skulle brinna.
Mindes glatt förra året när vi dansade och festade i lågornas sken.
Kom dit två minuter försent. Inget brann så jag andades ut.
Gick fram emot templet och mannen.
-Fan vad det laggar! -Det gick knappt att gå. Kollade statistiken nörd som jag är, pingsim 250/ms helt okey då är det inget fel på uppkopplingen. Bildrutor per sekund då? -3,5-4,5 fps! Katastrof.
Jag får starta om tänkte jag men då ropades det i chatten:
-Sätt er ner, alla måste sitta ner för ett motverka laggen! Stäng av alla AO och ta bort alla script.
Inte tände sig templet för det.
En dryg halvtimme senare började det pyra lite men något "flamma stolt mot dunkla skyar" blev det aldrig.
Egentligen en bra sammanfattning av årets Burn2. Caravansary blev inte någon succé om man jämför med tidigare år. Visst fanns det fina uppträdanden men jag fick det bestämda intrycket av att det var mindre av allt.
Färre galna upptågsmöjligheter, färre utställare, färre freebies.
Kanske många uppfattade Caravansary -en arabisk marknad där män är starka och kvinnor svaga och tysta (arf arf arf) som ett inlägg i gamergatekriget och höll sig borta av konflikträdsla.
Så här ska det va!
2013 Burn2 dansade vi och tjoade i lågornas sken
 Tepeade till Svampen istället, kollade bildrutor per sekund där med -36 fps! Kanonbra! Inget fel på min uppkoppling, dator eller viewer däremot var Burn2-simen på väg att krascha.
På Svampen fick man behålla kläderna. Där var det inga teknikproblem tvärtom riktigt bra värden.
Vi dansade till Orup-låtar ett par timmar och hade lite gött tjöt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar