tisdag 24 september 2013

När ställer Iändi och Holy ut
i Göteborgs Konsthall?

Redan innanför dörren ser man att detta inte är någon vanlig utställning.
Nej det är inte SL-viewern som jäklas. Det ska vara gräs på golvet, klibblock och träd inne. Helhäftigt!

Däremot är jag inte säker på att alla avatarer syns. Hörde röster men såg inte alla...antingen är viewern eller jag fnoskig.
Måndagskvällen bjöd på vernisage av Iändi och Holys målningar och bilder på Yadkin Exhibition.
En torg i Mont Martre? Nej övervåningen i Yadkins konsthall -Cool!
Det var det bästa jag sett i SL även om jag långt ifrån sett allt och inte är någon expert som Kandi och Apmel så föll utställningen mig verkligen i smaken. Tillsammans med de häftiga installationerna.
Moulin Rouge, Bohusländsk klippstrand på ett kullerstenstorg - Bara komma på idén är ju Bulls Eye
 Det var då det slog mig;
-Tänk om de kunde ställa ut på Göteborgs Konsthall mitt i stan eller på Röda Sten vid Älvsborgsbrons fäste eller någon annan stans i stan! Om överskottet går till Cancerfonden är det nog inte så svårt att hitta sponsorer

Iändis Forever burning.
Gå och se! Vill ni köpa tavlorna går pengarna till cancerfonden.
Slurl till Yadkin Exhibition
Länk till Göteborgs Konsthall
Länk till Röda sten konsthall

4 kommentarer:

  1. Nu blir jag rörd!! Tack för fina ord!

    SvaraRadera
  2. Lilla Tingeling Resident24 september 2013 kl. 11:11

    Det var som vanligt välorganiserat och trevligt...!

    SvaraRadera
  3. Ja, det var verkligen fina bilder....fick med mig flera i inventoryt...(Ja, Cancerfonden fick naturligtvis ett bidrag).

    SvaraRadera
  4. Det här var första gången jag ställde ut och jag var bra nervös innan klockan slog 21 och dörrarna öppnades.
    Men när man läser så här fina ord så blir man inspirerad till att göra det igen.
    Tack för dem fina orden

    SvaraRadera