söndag 27 januari 2013

Skillnaden mellan Swenska och utländska SL-bloggar?
-De utländska slipper Swen-Haralds gnäll!

Det finns tyvärr ingen annan möjlighet att kommentera än här på min vår blogg
Det kostar på att vara svensk SL-bloggare. Man får antingen vänja sig vid gnäll, vanligtvis från ett möjligen två håll.
De allra allra allra allra flesta av alla mina 72099 läsare är utomordentligt trevliga.
Men tack vare ett par gnällspikars ständiga påhopp vill de inte utsätta sig för att komma i skottlinjen och kommenterar inte.
En som gärna kommenterar är "En annan sida av samma sak" med adressen"eksem". Eksem kan vara efterhängsna men kan behandlas med stark medicin och salva,
Nu finns till och med en grupp för gnällspikar i Second Life.
Om de bara kunde hålla sig där.
Vitt och brett utljuter han sitt missnöje över oss andra bloggare. Givetvis utan att man kan bemöta hans kritik. Inga kommentarsmöjligheter är tillåtna.
Samma gnälliga litanior har vi hört tidigare  under namn som "Swen" eller Harald". Eller var det Harry?
Samme skribent undrar var Alphaville Herald tagit vägen.
-De kanske tröttnade på allt gnäll.
Lite uppmuntran till de som jobbar hårt för att marknadsföra SL och hjälpa sina vänner att hitta kul saker på ideell basis kanske kunde vara på sin plats.
fotnot; "Harry" på norska är en svensk som bär sig riktigt korkat åt :)

Vanadis Falconer

2 kommentarer:

  1. Jag instämmer totalt med dig Vanadis. Jag och Aallo kommenterade, men den funktionen togs bort, på gammalt ryssmanér.
    Men, men den där bloggen försvinner nog snart den med, som de andra han har startat.

    Hälsningar Gittrika

    SvaraRadera
  2. Jag har också förvånat mig över att man inte kan kommentera där, även om jag nu inte är nån flitig kommentator så tycker jag det är synd att han vägrar läsarna den möjligheten. Ja, ärligt talat....inte bara synd, det är fegt!! Och eksem....lol....fyndigt måste jag medge....eksem uppstår ju ofta vid allergier och säkert så ger SL-allergier hemska eksem så det är säkert läkande att han tar en paus och kanske återkommer med en positiv, uppskattande blogg med konstruktiv kritik!!!??

    SvaraRadera