lördag 12 januari 2013

A-li Baba och de fyrtio rövarna?
Har jag gått fel?

Det första jag såg när jag gick ner för gången in i Bounce bar var en stor bak.
Hjälp har jag gått fel och kommit till Ali Babas grotta var min första tanke men sen såg jag ju att det fattades 39 rövar.
Puh där står ju Apollon lika tryggt som vanligt.
Då insåg jag att det var Bounce bar jag kommit till.

Apollon har drabbats av bokstavssjuka. Inte så att han klättrar på väggarna och kastar bananer på oss.
Nej inte alls.
Kvällens tema var låtar och artister som började på bokstaven A. Publiken hade i förtid uppmanats önska slika låtar.

Undrar om Apollon har tänkt sig en fortsättning alfabetet igenom?
Vill vi verkligen ha en Bepollon, en Cepollon eller ännu värre en Öpollon?
Tål att tänka igenom noga det där. Vill nog ha en Apollon...
......fast en Apollon på en ö???
-Nej fy Ruth! -Plats Ruth!

Det är inte storleken det hänger på Johnny! -Jaha vi pratar om laxfiske! -Så dumt av mig....
Alla var självklart där. Ikaros gav oss en flyglektion.
Han flög dock inte så högt att vingarna smälte. Troligtvis p.g.a för tung barlast i ölgömman i hatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar