måndag 3 december 2012

-Nu är vintern här!

Fick "koka ihop" en vinteroutfit av lite nytt och lite gammalt.
Den förhärskande bilden av "SL-dam i vinterskrud" är varm tröja, bar mage kortkort kjol, bara lår och förfrusna fingrar.
Tycker jag är för kallt för min smak. Tog ett par höga jeans som värmer magen men Lovikavantar har jag inte hittat än.
Så kom då vintern även till mig ute i Långedrag. Inga snömängder att skryta om men lite vitt på marken och slask på gatorna. Det syns på väderkamerorna att det är på fler ställen och inte någon mjöltransport som vält i nån rondell.
Skidor och skridskor och allt sånt får stå kvar längst in i garaget ett tag till. Ska jag ha vintersport av någon större kaliber så får jag ta mig till Second Life. I Första livet är det fortfarande ishockeyspelet från Stiga som gäller.
Har jag förresten nämnt att en viss morsa vann "Talatta Table Hockey Cup" i helgen? Spöade alla mina och tre ungar till. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar