lördag 22 december 2012

Njuter av alla fådda julkorten!

Önskar jag hade fått plats med alla vackra julkort jag fått på bilden
men jag har bara tre minuter på mig innan det jag rezzat skickas tillbaka till inventoryt
Vi, Granne-Carl och jag, har skapat en alldeles egen julkortstradition.
Ni vet hur det gärna blir, det kommer en massa julkort när allt är som julstressigast. De hamnar i en hög på något bord eller i någon skål så man ska läsa dem sen "när allt lugnat ner sig".
-"När allt lugnat ner sig" brukar inträffa sista dagen innan det är försent att skicka nästa års julkort och man ska se så man inte glömt någon som skickade till en förra året.
Medan skinkan kokar kvällen före julafton tänder vi en brasa i öppna spisen och sätter oss med ett glas varm glögg och verkligen tittar på julkorten. Det tar ju ett par tre timmar för skinka att koka så det är gott om tid.
Enkel njutning men den får en att inse att man har vänner. Vänner som tänkt på en och gjort sig besvär att välja eller göra ett fint kort. Letat rätt på min adress och kostat på ett frimärke.
-Tack alla mina kära vänner - sånt värmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar