måndag 12 november 2012

-Peace in our time!
-Make love not war!

If you wear some flowers in your hair....
I gammal nordisk folktro betydde ett blottat bröst att den kringvandrande Völvan kom fredliga avsikter.
Eftersom "jag är snäll innerst inne" så blottar jag inte bara bröstet utan hela mig för att visa mina fredliga avsikter.
På något sätt vill jag uppmärksamma den fredlighet som bryter ut lite överallt i vårt Second Life.
Vet bara inte riktigt hur jag ska skriva. 
Jag välkomnar naturligtvis alla former av fredlig samexistens. 
Därför är det så svårt att skriva något vettigt så man inte "ställer till det" igen.
-Jag vet att jag då och då får till "snärtiga formuleringar" som bara bubblar upp ur mitt inre och till varje pris måste ut.
Allt för ofta har jag efter att ha vräkt ur mig en typisk snärtig formulering sett underläppen darra och ögonen fuktas på den andre.
Där har jag stått som ett fån och tänkt..-men så illa menade jag inte...
Det vill jag inte göra igen! Inte nu!
Tvärtom jag hyllar "freden" och vill göra allt för att bevara och fördjupa freden.
För fred börjar med dig och mig och sprider sig förhoppningsvis som ringar på vattnet.
Så för att inte skada den härliga freden så ska jag sluta babbla och säga rakt ut till alla;
-STOR KRAM TILL ALLA!
önskar
Vanadis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar