torsdag 1 november 2012

Ni får spöka sen
Jag har något mycket viktigt att läsa nu!

Finns det något så Halloween-tokigt som Second Life?
Svårt att tänka mig det. Det har varit Halloween sen 1:e oktober i Second Life. Ja missförstå mig rätt, det har varit jätteroligt och alla har verkligen ansträngt sig för att göra jättefint spöklikt överallt. Precis som julen blir det lite segt på slutet.
Har alltid tyckt att julen börjar med första advent och slutar på annandagjul.
Till nyår vill jag börja om på ett nytt år, blanka ark och nya kritor men inte då. Tomtar och barrande granar och elljusstakar i fönstren minst till 20:de dag Knut. De sista två veckorna känns bara dammiga. Som en nerräkning till startskottet för att bära upp och ut julen för i år.
Här i Göteborg ska visst julljusen på gatorna och Liseberg tändas 11 november och sen håller det på långt efter Knut.
Ja, ja det är mig det är fel på.
Varje jul ler jag åt de glada barnen som njuter av julen så länge de bara kan och varje Halloween köper jag en pumpa som vi skär till fredagen före allhelgona och tänder ljus i på kvällen men jag tycker tyvärr att den här långa startsträckan både före Halloween och jul "tråkar ut" mig lite onödigt.
-Just nu kom 12-åriga sonen in och läste vad jag skrivit här och sa på det där sättet som bara söner kan;
-Morsan e du go eller?
-Skärp dig nu!


1 kommentar: