måndag 1 oktober 2012

-Till detta är jag så illa nödd och tvungen!

Ja, ja det fyller det där tomma skrikande hålet i magen i alla fall. Typisk nödproviant.
Som den uppmärksamme läsaren kanske har märkt tillhör inte jag snabbmatens vänner. Tvärtom. Väldigt mycket tvärtom. Jag avskyr att äta med fingrarna och halsa ur en flaska. Jag vill sitta ner i lugn och ro vid ett dukat bord. Äta väl lagad mat med kniv och gaffel och dricka ur ett glas.
Skyll på "svårartad uppväxt" eller vad som helst.
MacDonalds smakar bara MacDonalds universalsmak. Spelar ingen roll om det är kött fisk eller sallad jag rapar "MacDonaldskryddan" hela dagen ändå och läpparna känns flottiga.
"Hel special med en Choklad-Pucko" tycker jag är just det. Pucko! Men det finns annan dricka att köpa.
"Mellerud special - en hel special med lingon och legymsallad i våffla "- fy sjutton det får mellersta Dal´s rödnackar ha för sig själva.
Ibland blir jag tyvärr tvungen i mitt jobb att äta snabbmat. Tidsschemat kanske spricker så man bara fick tio minuters lunch då är det bara att smälla i sig en sån där flottig kaloribomb för att inte störta i en hög av hunger.
Men att gå så llångt som att önska sig ett Happy Meal från MacDonalds i födelsdagspresent?????
Aldrig så länge solen går upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar