torsdag 6 september 2012

Jag ser med andra ögon nu!

Med fasa i blicken inser jag att jag måste kasta läsglasögonen på soptippen. Jag behöver ju inga, jag ser bra ändå
Har länge funderat på hur det skrivna ordet kan bli så olika tolkat. 
Om jag skriver A*B*C*D*E*F*G kan jag ge mig sjutton på att läsarna får det till F*U*C*K*Y*O*U.
Jag har faktiskt legat vaken många nätter och grubblat över detta märkliga fenomen.
Idag fick jag svaret! Jag hittade ett par läsglasögon av märket Essell Ultra Special.
Drog iväg till första bästa bokhylla och slet tag i närmsta bok; Citat av Nalle Puh.
Först läste jag utan mina läsglasögon av märket Essell Ultra Special då stod det;
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig.
Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.
Därefter satte jag på mig mina läsglasögon av märket Essell Ultra Special då stod det;
Om Vanadis skriver något kan man utgå från att det är med onda avsikter
Det vet ju alla hur såna där journalister beter sig, bara de får sälja lösnummer så!
-Hu jeda mig! Raskt tog jag av mig mina läsglasögon av märket Essell Ultra Special då stod det:
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig.
Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.
Pust och Puh! Ja just Nalle Puh den godmodigaste filantropen i hela världen. Bara för det tar vi ett Nalle Puh citat till;
När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på.
Kåserar skämsamt eder Vanadis med en spjuveraktig glimt i ögonvrån

1 kommentar: